Dober spanec za boljši imunski sistem

Dober spanec je ključnega pomena za dobro zdravje

Čas branja: 2 minute

 

Vsako jesen in zimo se poveča število okužb dihal. Simptomi okužbe zgornjih dihal so lahko nadležni in negativno vplivajo na naše vsakdanje življenje. Izognemo se jim lahko, če upoštevamo nekatere preventivne ukrepe. Uravnotežena prehrana z zadostno količino vitaminov in mineralov je vsekakor pomembna, le malokdo pa se zaveda, da pri krepitvi imunskega sistema pomembno vlogo igra tudi dober spanec.

Dober spanec je ključnega pomena

Spanje je biološka funkcija in je tako kot pravilna prehrana pomembno za kakovost življenja. Ne potrebujemo ga le za telesno zdravje in uspešno delovanje imunskega sistema, temveč tudi za dobro duševno zdravje, saj nam pomaga pri obrambi pred stresom, depresijo in tesnobnostjo.

Ali lahko pomanjkanje spanja poveča možnost okužbe dihal?

Nespečnost je najpogostejša motnja spanja. Več kot 30 % ljudi ima težave s spanjem vsaj enkrat na teden. (1, 2) V nekaterih primerih je to lahko posledica okužbe dihal. Raziskave kažejo, da vsaj 7 ur spanja na noč pomembno poveča odpornost proti okužbam dihal. Dokazano je, da je pri ljudeh, ki spijo manj kot 5 ur na noč, 4,5-krat večja verjetnost za prehlad kot pri tistih, ki spijo 7 ur ali več. (3)

Ni pomembna le količina spanca, temveč tudi njegova kakovost

Za zdravje in dobro počutje je pomembna tudi kakovost nočnega spanca in ne le njegova količina. Za dober spanec se moramo začeti pripravljati že z dnevno rutino, predvsem s skrbno izbranim načinom prehranjevanja čez dan in pred spanjem. Če ne moremo zaspati zaradi skrbi in stresa, se lahko poskusimo sprostiti s tehniko dihanja 4 7 8.

In ne pozabimo: dober spanec prispeva k dobremu zdravju. Če imamo težave s spanjem, ne smemo odlašati, ampak moramo čim prej za nasvet prositi svojega zdravnika ali farmacevta. Pomagamo si lahko tudi z zdravilom Noctiben Mea, ki je učinkovita pomoč pri občasni nespečnosti in je v lekarnah na voljo brez recepta.

  1. Wilson SJ, Nutt DJ, Alford et al. British Association for Psychopharmacology consensus statement on evidence-based treatment of insomnia, parasomnias and circadian rhythm disorders. J Psychopharmacol. 2010 Nov; 24(11): 1577–601.

  2. Riemann D, et all. European guideline for the diagnosis and treatment of insomnia. J Sleep Res 2017; 26: 675–700.

  3. Prather AA, Leung CW, Association of Insufficient Sleep With Respiratory Infection Among Adults in the United States; JAMA Intern Med. 2016 Jun 1; 176(6): 850–2. doi:0.1001/jamainternmed.2016.0787

Imate pogosto težave z nespečnostjo?

Preberite več

Vse avtorske pravice pridržane. Krka, tovarna zdravil, d. d., Novo mesto